zondag 16 april 2017

Mijn dochter in Frankrijk - Barbara & Stephanie Keating

`En aan mijn dochter in Frankrijk, Solange de Valnay, laat ik de rest van mijn nalatenschap na...'

Met deze woorden eindigt het testament van Richard Kirwan, tot verbijstering van zijn Ierse gezin. Ook het leven van zijn dochter in Frankrijk, Solange de Valnay, wordt door Kirwans laatste wil in de war geschopt. Is de man die ze haar hele leven vader heeft genoemd dan niet haar biologische vader?
Eleanor, de Ierse dochter van Richard Kirwan, en Solange gaan op zoek naar het verleden van hun vader. De enigen twee die kunnen onthullen wat er precies is voorgevallen zijn de excentrieke grootmoeder van Solange en de gekwelde oom van Eleanor, maar ook voor hun is het verleden nog lang niet afgesloten. De zoektocht leidt de twee halfzussen terug naar het bezette Parijs tijdens de Tweede Wereldoorlog, een periode vol verzet, heldendaden en passie.

Mening van de leesclubleden:

* 'Het begin is wat moeilijk in te komen maar eenmaal verder in het boek leer je de personages goed kennen. Mooie beschrijving van de liefde tijdens de oorlog.'

* 'Een doktersroman met ouderwetse schrijfstijl.'

* 'Begin niet boeiend en er hadden hier er daar wat stukken weggelaten kunnen worden maar over het algemeen een prettig te lezen boek.'

* 'Dit is voor mij een boek voor in de zon en beschouw ik als lectuur niet als literatuur.'

* 'Wat een heerlijk boek en makkelijk om te lezen.'

* 'Een (te) makkelijk leesbaar boek, voor tussendoor. Neigt naar een bouquetreeks.'

* 'Prettig leesbare roman met een oorlogsverhaal in simpele vorm.'

* 'Goed uitgewerkt verhaal al was het plot te verwachten.'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten