zondag 21 april 2013

Sonny Boy - Annejet van der Zijl

Herfst 1928: een jonge Surinaamse student trekt in Den Haag als kostganger in bij een gescheiden vrouw met vier kinderen. Als ze na een half jaar zwanger van hem blijkt, is het schandaal niet te overzien. Ondanks armoede en discriminatie slaagt het stel erin om in de jaren die volgen een gelukkig bestaan op te bouwen met hun zoontje Waldy, alias Sonny Boy. Dan breekt de tweede wereldoorlog uit en besluiten ze Joodse onderduikers in huis te nemen - met alle consequenties van dien.



Meningen van de leesclub-lezers over dit boek:
" Schitterend geschreven, mooi gedocumenteerd al blijf je emotioneel wel buiten het verhaal."

" Geweldig in al zijn facetten. Een prachtige reis door de tijd en de familiegeschiedenis. Ik las het in een ruk uit!"

" Mooi boek, strak verhaal en erg interessant."

'' Goed boek maar de schrijfster volgt wel heel erg het bestaande verhaal, weinig inbreng van haarzelf."

" Mooi verhaal al gaat het hier en daar wat snel wisselend door de tijd."


" Goed boek maar bekend verhaal."

" Schitterend, ik bleef lezen al werd ik er emotioneel niet ingezogen."

" Goed boek. Dacht eerst een gewone roman in handen te hebben maar naar mate ik verder las vond ik het boek best heftig en emotioneel."

" Vlak geschreven er kwamen geen emoties boven."

" Geweldig, waren alle biografieƫn maar zo geschreven!"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten