Anna
Fox woont alleen in New York. Ze verlaat haar huis niet, drinkt de
hele dag door, kijkt oude films en bespioneert haar buren. Tegenover
Anna woont sinds kort een nieuw gezin: vader, moeder en tienerzoon.
Alles lijkt bij hen perfect, maar op een dag ziet Anna uit haar raam
iets wat ze beter niet had kunnen zien. De twijfel slaat meteen toe:
heeft ze het wel goed gezien, wat is de waarheid, en wat is
verzonnen? Is ze nu zelf ook in gevaar? Niets is meer wat het lijkt.
In
het begin lijk je een vrij verward, onlogisch en traag verhaal te
lezen maar gaande weg begin je de schrijfstijl te begrijpen en valt
die geheel samen met de hoofdpersoon Anne Fox. Haar leefstijl en de
gebeurtenissen zijn namelijk traag, verward en onlogisch.
De
gebeurtenissen zijn onverwacht en er zijn enkele twist in het verhaal
die je niet of nauwelijks ziet aankomen. De personages en de emoties
blijven allemaal aan de oppervlakte maar zijn voor dit verhaal ook
absoluut overbodig. Dit is een thriller door het goede script niet
door de slinkse of verachtelijke personages. Het is een verhaal wat
niet weg te leggen is en waarvan je hoopt dat het je nooit zal
overkomen, want in een situatie waarin Anne verkeerd zou een ieder
van ons terecht kunnen komen en alleen wanneer je het vertrouwen in
jezelf niet opgeeft zal de waarheid boven komen.
Wat een geweldig debuut, een klassieke thriller a la Hitchcock.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten