maandag 10 juni 2019

Ik weet wie je bent - Alice Feeney

Afbeeldingsresultaat voor ik weet wie je bent boek''Ik heb me altijd veilig gevoeld in een boekwinkel. Het is net of de verhalen me daar kunnen redden, van mezelf en van de rest van de wereld.''

Als Aimee, een actrice aan het begin van haar loopbaan, thuiskomt en ontdekt dat haar man verdwenen is , weet ze niet wat ze moet doen of hoe ze zich moet gedragen. De politie denkt dat ze iets verbergt, en dat klopt, maar het is niet wat ze denken.
Aimee heeft een geheim dat ze nog nooit met iemend gedeeld heeft. Toch vermoedt ze dat iemand ervan af weet. Terwijl ze er alles aan doet om carriere te redeen en ze tegelijkertijd worstelt om haar verstand niet te verliezen, blijken de geheimen uit haar verleden gevaarlijker dan ze ooit voor mogelijk had gehouden. En iemand probeert haar hiermee te gronde te richten.


Dit zijn de verhalen waarom we thrillers willen lezen!
Van het begin tot het einde zit de vaart en de spanning er goed in. Het geeft je een beklemmend gevoel en je weet niet wie je kunt vertrouwen. De personages spelen een psychologisch spel met elkaar maar de auteur speelt ook een spel met de lezer. Want net als je denkt dat je alles hebt uitgevogeld en weet wie de dader is, komt er aan het einde een twist, op de achterflap noemen ze het terecht een Hitcock-waardige twist, die je compleet van je sokken blaast.

De personages zijn goed uitgewerkt, het verhaal heeft een mooie opbouw met soms een blik naar het verleden. Wederom heeft Alice Feeney een dijk van een thriller weten te schrijven.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten