zondag 6 juni 2021

Dreaming of the boy next door - Kristina Forest

 

''Je moet de wereld bij de lurven pakken en eisen dat die je geeft wat je wilt...het is niet altijd gemakkelijk, ook al lijkt dat misschien zo.''


'Ik vertel hem niets. want dan neemt mam de eerste vlucht terug. En dan zijn al mijn plannen verpest. Dan kan ik nooit auditie doen, wordt ik nooit professionele ballerina en zal ik nooit...'
Chloe wil auditie doen voor een balletacademie in New York, maar haar moedr verbiedt haar te gaan. Chloe gaat stiekem toch. Maar dan duikt haar onmogelijke buurjongen Eli op. Als Chloe hem geen lift geeft naar DC, verlinkt hij haar bij haar moeder. Noodgedwongen neemt Chloe Eli, en zijn hond, mee. Dit is het begin van een onvergetelijke roadtrip die alles zal veranderen.

Dit is nu typisch zo een young-adult roman die alles in zich heeft. Een goed lopend verhaal, spanning en liefde. Maar het zijn vooral de personages die hier letterlijk de hoofdrol pakken. Chloe en Eli worden met al hun positieve kanten en onhebbelijkheden goed neergezet. Je beleeft hun reis mee, wat niet alleen een roadtrip blijkt maar ook hun groei naar onafhankelijkheid en volwassen worden. Angst, verdriet, boosheid, blijheid en liefde alles wordt aangestipt en op het juiste moment aangehaald. Het belangrijkste thema van het boek is: Geloof in jezelf, wanneer je dat hebt bereikt is geen berg te hoog. En de manier waarop de schrijfster Kristina Forest deze twee hoofdpersonages de weg naar de top van de berg laat berijden om vervolgens op de top te belandenop is echt goed gedaan. Een plezier om te lezen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten